1.6.05

Kunsten at nyde en fredelig morgen - når man ved det snart er slut ..

Sammy har været på lejrskole og kommer hjem i dag.

Læn dig tæt på, kære læser, så skal jeg hviske dig en hemmelighed:

her har været så kolossalt fredeligt at vi (næsten) ikke har savnet ham
- og med vore dages omklamrende og kontrollerende forældreideal in mente er det ikke pænt at sige sådan!
Men det HAR altså været to dage hvor tidsplanen blev lagt efter de voksnes lyst og improvisation - hvor der er blevet strikket, læst og slappet af - hvor Les og katten har kunnet føre laaange filosofiske samtaler i lænestolen - og hvor jeg har kunnet sidde og tegne strikkediagrammer i timevis uden en lille svirrende hveps ved skulderen.
Det lyder som om vi ikke elsker ham. Det GØR vi. Men det er altså osse godt at være sig selv, bare to dage.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Dana, jeg er heeeelt med på hvad du mener!!
Ferrarisokkerne ser i øvrigt meget lovende ud. Da jeg fortalte min mand om dem blev han helt fyr og flamme....og han er ellers ikke sååååå vild med hjemmestrikkede sokker. Ferrari - se det ku' trække!
Mange hilsner,
Britt

Anonym sagde ...

Kære Dana,
Jeg er kommet til at give dig en opgave - om bøger. Se mere om det på min blog. Håber det er OK.
:-) Britt