24.12.05

Årets nissehuer I


Hvert år laver jeg en håndfuld nyfortolkninger af begrebet 'nissehue'. Jeg mener, nissehuer skal være andet og mere end rød molton og lusebillig teddybear og indkøbt i BR eller Bilka ... så her er et lille galleri over fire af årets frembringelser. De sidste to blev solgt før jeg fik dem fotograferet, men denne her er til MIG!

Nissedronningens vinterkrone!

En neverkont-kant i lett-lopi, vævegarn og lurex. En hue i merino/silke. Afrikanske glasperler. Facetslebne glasperler (à la dem vi giver ungerne af plastic), samlet i genbrugsbutikker gennem flere år. Og så lidt fantasi i sammensætningen ....

Her ses (omend lidt utydeligt) kanten forneden, besat med skiftevis Afrikaperler og 'juveler'.

"Prinsen" har fået lov at være model. Han siger den er grim - men hvad forstår bønder sig på agurkesalat, om jeg må spørge?????

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hvor ER de nissehuer altså bare fantastiske - kan godt forstå at de sælger godt. Min personlige favorit er din - den med neverkont og perler - forrygende!!!
:-) Britt