22.1.06

Det kan godt være isslag er irriterende -


- men det er altså også smukt!

De kommunale platantræer står som glaserede og fanger de få solstråler der slipper gennem huller i skyerne, skoven ligner et Elsa Beskowsk eventyrland, og kattene tripper hen over isen og forundres over at de ingen potespor efterlader sig.

jeg nåede ikke ud til broen for at se det kaos der var opstået. Ville ellers gerne have haft billeder af de overisede kabler og bærestag, men det var vist ikke lige stedet ...

I stedet blev det til en bibliotekstur for at hente reserverede ting der ventede. Om det så var buskene udenfor det vindomsuste kulturcentrum stod de som pakket ind i glas og lyste op.

Og så så jeg en idé, som hermed være videregivet:

En af vores lokale alkoholikere havde fået et af de fremragende indfald man genkender med det samme. I stedet for sin sædvanlige stok havde hun bevæbnet sig med gulvskrubben!
Som hun sagde: "Den er meget mere skridsikker end stokken, og jeg kan feje isbunker væk når jeg ikke magter at løfte benet over dem ...."

Jeg gik videre til bussen med afgrundsdyb respekt for alternativ tænkning.

Ingen kommentarer: