22.1.06

Mysterieprojekt III

Så langt, så godt!

Hætte og hals er færdig, og de to stropper til sadelskuldre er strikket.
Jeg havde overvejet raglan, simpelthen for at slippe for at beregne maskeantal til ryg/forstykke og stroplængde til skuldre. Da jeg så liiiiiiiiige fik tænkt mig om huskede jeg hvor tøndeformet man bliver i en raglan, når man er

  • overvægtig
  • storbarmet
  • korthalset
- og så blev det til den traditionelle gansey-facon med sadelskuldre (for at markere skulderbredde og flytte fokus fra barm til skuldre) og indadskrånet ærmegab.

Her ses skulderstroppen med en "Double Knot"-snoning fra Barbara Walkers "Charted Knitting Designs". Absolut en anbefalelsesværdig bog!

Nu skal der lige hæftes et par ender inden der strikkes videre.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Det ser ud til at blive en rigtig spændende sag, Dana! Glæder mig til at følge den.
:-) Britt