18.3.07

Nu skal vi jo ikke glemme strikkeriet!


Tanten har været på garnrov i Netto. Bomuld af den mangetrådede slags, der falder så lækkert når den er vasket. Indtil da er det ligesom at strikke med KØKKENSNOR!!

Det skal blive til denne her:

- men der skal regnes en del om af to grunde: Den oprindelige model er designet i cashmirgarn - og er som alle Voguemodeller mikroskopisk lille, og uden plads til barm. Jeg er, som nogle vil vide, absolut ikke i nips-størrelse. Det er min barm heller ikke. Det lader sig dog løse med et par strikkeprøver samt lidt matematik for let øvede.


Så toppen vokser lige så stille. Og for hver eneste centimeter er jeg nødt til at minde mig selv om, at selv om jeg hader og afskyr at strikke i bomuld, holder jeg meget af at have det på.


Imens holder Sammy den anden Meget Hjælpsomme Hankat lidt i skak. Tigerdyret synes nemlig, at den kasse jeg har lagt bomulden i burde være HANS kasse - og når jeg vender ryggen til fisker han garnnøglerne ud på gulvet og kryber op i kassen.




Når jeg så får bomuld nok (efter ca 30 minutter pr. gang) knokler jeg derudaf på mit Evillasjal, som er blevet døbt 'Marostica'. Skaktern i midten, en gengivelse af italiensk brolægning samt træer i spejlborten, og skaktern i blonden igen.

Kantblonde er k e d e l i g t.

Men opskriften kommer hos Vivian når jeg har redigeret mine diagrammer færdig.

1 kommentar:

IF Stjernen sagde ...

Har også været en tur i Netto - vil hækle en taske. Satser på at jeg lige kan holde til at lave en firkant eller 2 inden jeg får spat af det hårde bomuld.