5.3.08

Hvad hulen er det konen siger????

Jeg har ellers i mange år haft stor respekt for Birthe Rønn Hornbech. Hun har været en af de få Venstrefolk, der skilte sig ud fra kræmmersjæle og 'après nous le déluge'-fortalere. Hun har stået for humanitet, integritet - og respekt for viden.

Der gik skår i integriteten, da hun lod sig banke ind på en ministerpost som en form for mundkurv.

Der er ved at være ikke bare skår men alvorlige revner, når man kan opleve at se hende citeret for følgende:

»De, der er blevet præsenteret for os, opfylder ikke definitionerne på flygtninge«, sagde Birthe Rønn Hornbech og fortsatte: »UNHCR har et mere vidtgående, for ikke at sige luftigt, flygtningebegreb, end vi har«.

'Luftigt'? Nu må jeg altså be' om mine himmelblå! Hvis ikke UNHCR, som trods alt er dem der har erfaringerne, ekspertisen og den til rådighed stående viden skulle have en 'down to earth'-definition af flygtninge, hvem skulle så? Lille dumme Pia?

Det er en ommer, Birthe. Det er under dit niveau. Du er snart nede på Skaarup-planet.

2 kommentarer:

Denblyviol sagde ...

Hej Dana - Jeg er helt enig med dig. Synes eller hun gjorde det så godt men lad os håbe hun ikke helt er banket på plads. Jeg elsker dine små kommentarer om hverdagen.
Hilsen Irene http://denblyviol.blogspot.com

Unknown sagde ...

Hun har osse tabt sin plads i mit hjerte .... og jeg tvivler på den kan reddes.