24.9.08

Møbelrestaurering eller kattepineri, kapitel 2

Så snart jeg bredte det nye betræk ud på bordet, var Kaptajnen på plads.

30 sekunder senere fik hun følgeskab af Paddington, som fik lov. Selv om hun knurrede lidt ad ham!

"Hvis jeg nu holder på stoffet sådan her med poten, er jeg så ikke enormt hjælpsom?"

Jeg var skrækslagen for at klippe hende i poten, for hun fulgte saksen hele vejen. Det tog ligesom lidt af skrækken ved at klippe - man har hele tiden den det irrationelle skræk for at det hele trævler, selvom det er valket.

Ryglænet i al sin glans.

Jeg valgte at bruge en fast skumgummi til polstring, fordi jeg ikke rigtig havde mod på krøluld, træuld, hestehår og andre klassiske materialer. Syet omhyggeligt fast til gjordene er det vel også OK?

Derpå i gang med masser af små blå søm - I ved nok, dem man glemmer at spytte ud?

Stenhårdt, vellagret bøgetræ og små blå (bløde) søm er ikke verdens nemmeste kombination. Man bøjer ca. 30% af sømmene, mens man bander og ønsker sig en klammepistol ...


Det fede ved en mønstervævning er ikke kun mønsteret. Det er også nemt at klippe lige!

Små enhåndsklemmer er en Guds gave til den slags jobs.

(Næsten) færdig Tronstol. Nu mangler jeg bare at væve et par meter bånd til at dække kanterne, men jeg har ikke helt besluttet om det skal være brikbånd, eller repsbånd på væven.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Sikke fin stolen bliver. Den skal da nok fortsat blive en af kattenes favoritpladser.

Herhjemme fejres Kurt og Olaf i øvrigt i dag. (Så der gik en rar tanke til dig og dine). Lillesøster synes vi skulle have lagkage. Vi har strukket os til at lave double choclate squash kage.

Anonym sagde ...

Den er blevet flot - men stadig til at genkende, inkl. direktørskruen. Den må du selv forklare... he he Ærgeligt at der ikke var to af de tronstole - jeg ville godt have en med det betræk.

Anonym sagde ...

Smukke farver, meget smukke og virkelig smuk gammel stol! We likes!

Anonym sagde ...

Definitivt kattepineri!

- For mig, der ikke har haft en kat de sidste tre år...:-(

Dana Watsham sagde ...

Du må da ha' en ny kat! Et hjem er ikke et hjem uden et missedyr ....