19.8.09

Så får man lidt af sin tiltro til anstændigheden tilbage ...

Jeg ved godt, at denne meningsmåling er gennemført FØR de skamfulde begivenheder natten til 13. august - men lur mig om ikke tallene er endnu mere tydelige nu?

Tænketanken Cevea via Interresearch Panelet, som er repræsentativt for befolkningen i Danmark, har spurgt om danskernes holdninger til den førte flygtningepolitik. Dataindsamlingen har fundet sted i perioden 26. juni - 2. juli 2009 - og jeg kunne virkelig godt tænke mig at se resultatet af den samme undersøgelse, gennemført i dag.

Det er godt at se, at en så høj procentdel af danskerne har bare et minimum af almindelig anstændighed og retsfølelse i behold. Bare synd at det ekstremt højtråbende 'vi vil have etnisk udrensning, men vi tør ikke bruge lige de ord'-segment af den offentlige debat har det så skidt med at forholde sig til fakta. De burde i alt fald have vasket både mund og fingre med brun sæbe, næste gang de påstår at dække flertallet af danskernes holdninger.

2 kommentarer:

simpelsyning sagde ...

De er jeg også glad for - havde ellers nærmest mistet tiltroen til både befolkning og politikere.
Meeen meningsmålinger er en ting - den rå magt er en anden ting. Og den magt er hos DF.

Anonym sagde ...

Ja, desværre Bodil...det er så skræmmende, at bare man råber op, så tror mange at det er sandt!!! Yarkk!!