8.4.10

Kunsten at dreje et håndsving ...

En ting er at tromlekarte fibre - en anden ting er at bruge samme redskab til at blande fibre. Min højre arm har nu mindst 15% mere muskelmasse end den venstre. Allermindst.


Her er moskus og mohair 'kørt sammen' første gang, omhyggeligt afvejet 60/40. Det tegner fint, sådan foreløbig ...

... og bunken bare vokser og vokser. Det tog en hel aften at veje af og 'grovblande'.

Det hjalp sæføli heller ikke, at Ninjai var vildt forelsket i alle de små fnuglette løse totter, som dryssede ud over det hele. "Flyvende mus!" tænkte hun, og gik på jagt. Ret ofte under mine fødder eller bag om mine knæ ...

"Hjælpen" til trods lykkedes det. Dette er en 60liters balje, fyldt med fnuglette fjerskyer af fiber. Alle totterne (næsten!) er fordelt mellem støvsugerpose og kattemave - og så er vi endelig klar til rokken.


Første forsøg. Det skulle gerne ende med totrådet, ca. 5/2. Hvis jeg KAN spinde så tykt ...

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Godt indlæg.... Jeg vil dog sige din støvsugerpose er lidt alternativ :)

Jeg kan anbefale dig at bestille dem her:

http://sliplet.dk/stoevsugerposer-stoevsugertilbehoer-2