21.7.07

Illustreret fredag

Man går til det hverdagstrivielle med anderledes frisk mod når det er fredag ...



Kattene, der kommer ud og siger "farvel og på gensyn", når man går til bussen klokken meget tidligt.


Rhapsody in faded red henne på hjørnet, i sprød 6:30-morgensol.



Strikkefred i toget, med The Wind-up Bird Chronicles" på MP3spilleren og bevidstheden om at nu skal der kun strikkes 83 rapporter blonde før jeg er færdig.


Fyraftenbesøg hos søster for at aflevere en færdig nederdel - hun får SELV lov at hæfte alle enderne!


Moder Natur sagde "Velkommen hjem" med den brede pensel og dramatiske palet.

Seks timer senere lå alle kattene og sitrede under min dyne, for det både tordnede og regnede udenfor. Så er små missedyr nødt til at trøstes - her i huset, i alt fald.

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Du bor i en utrolig vakker gate. Den ser ut som noe fra et eventyr. Og så er det disse stokkrosene. Mon tro om de kunne leve her hos meg i sør Norge?

Dana Watsham sagde ...

Det ved jeg ikke, Hege - men hvis du er interesseret i at prøve, vil jeg gerne samle frø til dig efterhånden som de modner.

De skal sås i kasser, som skal stå ude om vinteren - planten skal have en kuldeperiode. Derefter planter man på blivestedet, og venter et år på blomster.

De er temmelig nøjsomme med jordbundsforhold. Her hos mig vokser de i mager, saltholdig jord, og stortrives som du kan se.

Anonym sagde ...

Det vil jeg da gjerne prøve. Men vi skal til København i begynnelsen av august, så da kan jeg vel få kjøpt dem ett eller annet sted. Jeg tror jeg sådde noen en gang, men det ble det ikke noe av. Så visste jeg heller ikke at de skulle ha en tørkeperiode.

Anonym sagde ...

hils søster fra min søster ;-)

Dana Watsham sagde ...

Anne: Skal jeg gøre!

Hege: Jeg tvivler på at du finder dem 'på gaden' i Kbh, men tilbuddet står åbent. Alternativt burde de kunne findes på www.impecta.se

Anonym sagde ...

Det gyser i mig ved at se, at dine katte bare sådan går rundt blandt bilerne, Dana. Håber de er trafiksikre! Dejlige billeder, du har på.

Dana Watsham sagde ...

De er skam meget trafiksikre!

Gaden er ensrettet, og vi er ikke de eneste katteejere blandt naboerne - så alle der har parkeret en bil er blevet vant til at kigge under øsen før de starter.

De, vi har mistet til trafik, har ikke mistet livet 'på hjemmebane' - det har været under strejftog eller en enkelt uhyggelig gåtur.

Anonym sagde ...

Jeg kan godt lide nederdelen!

Den ser ud til at have en ret god pasform - det er ikke altid tilfældet med strikkede kjoler og nederdele, synes jeg.

:-)

Gudrun Johnston sagde ...

Hi,
This is the designer of Hip In Hemp. I came across your blog and hope you could email me a picture of your finished skirt so I can out it on my blog. It looks great! Thanks for knitting it!